Електронний лист не відображається правильно? Подивитись у браузері

Вітаємо, колего! Бажаємо вдалого робочого тижня!
 
06 лютого - 12 лютого 2018 р.
Цитата тижня
«Можна дати пораду, але не можна дати розуму нею користуватися. Франсуа де Ларошфуко»

 
ПАМ’ЯТКА ТИЖНЯ
 
Не забудьте, що:

 

6 лютого, вівторок
 
День безпеки в Інтернеті

7 лютого, середа  


Закінчується строк подання органам статистики:
Звіту з праці (ф. № 1-ПВ (місячна)) за січень 2018 р.

9 лютого, п'ятниця


Закінчується строк подання до органів Державної фіскальної служби України:
— Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, за ІV квартал 2017 р.
(ф. № 1ДФ)  
 
Міжнародний день стоматолога

11 лютого, неділя    


Міжнародний день жінок і дівчаток в науці

12 лютого, понеділок


Масляна
Анонс тижня
   Цього року державні службовці та посадові особи вдруге (а дехто втретє) подаватимуть щорічну електронну антикорупційну декларацію. До них приєднається низка осіб, які подаватимуть річну декларацію вперше. Докладніше про електронні декларації читайте у статті «Електронні декларації посадових осіб», яку надруковано в журналі
«Кадровик України», № 02/2018,

   Ще на початку грудня 2017 р. Верховною Радою України було внесено низку змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів. Проте відповідний закон набрав чинності лише на початку 2018 р. Тож у статті «Аліменти: нове у стягненні заборгованості», яку надруковано в журналі
«Заработная плата», № 02/2018,
коротко про те, що змінилося у стягненні заборгованості зі сплати аліментів.



 
  Іноді виникають ситуації, коли працівник тривалий час не з’являється на роботу внаслідок тимчасової непрацездатності, яка вже фактично і не виглядає «тимчасовою». Довідатися, за яких обставин та яким чином можна за ініціативою роботодавця звільнити такого працівника, ви можете зі статті «Звільнення працівника у випадку його тривалої непрацездатності», яку опубліковано в газеті
газеті «Консультант Кадровика»,
№3 (159) /2018.
Семінари від видавництва «ПРОФЕСІЙНІ ВИДАННЯ»

ДО УВАГИ КАДРОВИКІВ!

19 лютого, м. Київ, М. Дарниця

 
Задайте запитання по темі на електронну адресу
konsultant@profpressa.com
Новини тижня
   Місце сплати ПДФО підприємцями

   В індивідуальній податковій консультації (ІПК) від 23.01.2018 р.
№ 255/б/99-99-13-01-01-14/ІПК ДФСУ роз’яснила, що у разі нарахування (виплати) підприємцем на користь своїх найманих працівників доходів у вигляді заробітної плати за виконання робіт, які мають роз'їзний характер, то сплата (перерахування) ПДФО із доходів у вигляді заробітної плати повинна здійснюватись за місцем реєстрації такої фізичної особи - підприємця.
 

   
   Розрахунок декретних, якщо страховий стаж менше 6 місяців
 

    У листі від 05.12.2017 р. № 5.2-28-1521 ФСС роз’яснив порядок розрахунку допомоги по вагітності та пологах згідно з нормами ст. 19 та 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р.
№ 1105 (далі - Закон № 1105) з урахуванням змін, внесених до нього з
11.10.2017 р. Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 р. № 2148.
   Повідомляється, що розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги по вагітності та пологах для осіб, страховий стаж яких протягом останніх 12 місяців менше 6 місяців, визначається з дотриманням норм ст. 24 та 26 Закону № 1105 відповідно, і лише потім, за необхідності, застосовуються обмеження розміру допомоги, передбачені частиною четвертою ст. 19 Закону
№ 1105.
   При цьому пам’ятаємо, що допомога по вагітності та пологах виплачується в розмірі 100% середньої зарплати незалежно від страхового стажу жінки перед настанням страхового випадку, а тому розмір допомоги по вагітності та пологах не може бути меншим за розмір допомоги, обчисленої із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

 

 

   Розрахунок декретних з урахуванням максимальної бази ЄСВ
 

   У листі від 08.11.2017 р. № 5.2-28-1155 ФСС роз’яснив порядок розрахунку допомоги по вагітності та пологах згідно з нормами ст. 19 та 26 Закону № 1105, з урахуванням змін, внесених до нього з 11.10.2017 р. Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 р. № 2148, зокрема, з огляду на застосування максимальної бази справляння ЄСВ.
   Роз’яснюється, що в будь-яких випадках розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги по вагітності та пологах визначається з дотриманням норм ст. 24 та 26 Закону № 1105 відповідно, і лише потім, за необхідності, застосовуються обмеження розміру допомоги, передбачені частиною четвертою ст. 19 Закону № 1105. Встановлені нею обмеження, нагадаємо, стосуються осіб, страховий стаж яких менше 6 місяців протягом останніх 12 місяців перед настанням страхового випадку.  І в цій частині фактично йдеться про те ж саме, що й у листі .
   В другій частині листа йдеться про застосування ст. 26 Закону № 1105, в якій сказано, що «сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду, та не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку».
   Тут ФСС звертає увагу на той факт, що в частині обмеження максимальної величини розміру допомоги по вагітності та пологах змін не відбулося і відсилає до листа Мінсоцполітики від 03.12.2015 р. № 1837/18/93-15. В ньому зокрема йдеться про те, що в такому випадку слід застосовувати приклад 4 розділу ІІІ .
   У прикладі 4 роз’яснюється, що якщо фактична зарплата більше максимальної бази справляння ЄСВ (у 2017 р. в грудні —  44050 грн (25 прожиткових мінімумів); у січні 2018 р — 56430 грн (15 мінімальних зарплата), то до розрахунку береться зарплата, що не перевищує цю максимальну базу в останньому місяці розрахункового періоду (по іншому й не може бути, тому що до розрахунку виплат за соціальним страхуванням беруться тільки доходи, з яких сплачено ЄСВ). Відтак визначається середньоденна зарплата — обмеження: 44050 ÷ 30,44 = 1447,11 грн для страхових випадків у січні; 56430 ÷ 30,44 = 1853,81 грн для страхових випадків з лютого. І якщо в якомусь місяці сума «декретних» перевищить максимальну межу, то «хвостик» відсікається.
   Наприклад, якщо фактична середньоденна зарплата буде 1600 грн, то в січні до розрахунку можна взяти лише 1447,11 грн. Відтак у березні сума декретних 31 х 1447,11 = 44860,10 грн, що більше 44050 грн., тому береться менша сума.
   Додамо ще таке. В цій історії з обчисленням мінімальної та максимальної суми допомоги по вагітності та пологах цікавою є позиція ФСС.
   До 11.10.2017 р. ФСС на наполягав, що мінімальна сума допомоги має обчислювати з мінімальної зарплати за всі 126 днів відпустки без розбивки за місяцями (див. ). Мабуть тому, що в такому разі сума допомоги зростала і це додаткові кошти Фонду. А коли мова йде про максимальну суму допомоги, то тут ФСС погоджується з Мінсоцполітики, що її слід обчислювати в розрізі місяців. Де логіка?

 
  
    
   Допомога на працевлаштування від держави
 
   Постановою від 31.01.2018 р. № 33 Кабінет Міністрів України затвердив Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників та створення нових робочих місць.
   У даному випадку не йдеться про надання допомоги на виконання якогось конкретного закону, як, наприклад, Закону про зайнятість щодо компенсації ЄСВ за створення нових робочих місць. Критерії розроблено на виконання ст. 6 Закону України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання» від 01.07.2014 р.
№ 1555-VII. Тому п. 6 Критерії визначено, що один і той самий суб'єкт господарювання може бути отримувачем державної допомоги за кількома програмами державної допомоги та/або індивідуальної державної допомоги.
   Державна допомога на працевлаштування є допустимою у разі, коли:
   1) надається з метою сприяння працевлаштуванню та створенню нових робочих місць для:
незабезпечених осіб;
осіб, які не мали постійної оплачуваної роботи протягом щонайменше 24 місяців або щонайменше 12 місяців і щодо яких виконується певні умови;
осіб, зареєстрованих як безробітні;
осіб з інвалідністю;
осіб, звільнених після відбуття покарання або примусового лікування;
   2) державна допомога на працевлаштування спрямована на відшкодування суб'єктам господарювання витрат на:
оплату праці незабезпечених осіб, особливо незабезпечених осіб, зареєстрованих безробітних осіб, осіб, звільнених після відбуття покарання або примусового лікування та ін.;
   3) забезпечується:
створення нових робочих місць;
працевлаштування на робочі місця, що звільнилися у зв'язку з припиненням трудових відносин попереднім працівником за його ініціативою чи у зв'язку із застосуванням до працівника заходу дисциплінарного впливу відповідно до законів, але не в результаті скорочення чисельності або штату працівників.
   До категорій отримувачів державної допомоги на працевлаштування належать суб'єкти господарювання, що провадять діяльність у будь-якій галузі.
   Державна допомога на працевлаштування надається у будь-якій формі.
 
   Критерії оцінки допустимості державної допомоги  
 

   Штатний розпис: розроблення, форма, порали, приклади
 
   Фахівцями Управління Держпраці у Хмельницькій області підготовлено рекомендації зі складання штатного розпису
 
   Рекомендації зі складання штатного розпису     
 
 
   Узагальнюючі податкові консультації щодо оподаткування банківського сектору
 
   1 лютого 2018 року Міністерство фінансів України видало наказ № 77 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування податком на прибуток підприємств та податком на доходи фізичних осіб»: затверджено три узагальнюючі податкові консультації щодо оподаткування банківського сектору:
   1) стосовно визначення ліміту, перевищення розміру резерву над яким збільшує фінансовий результат до оподаткування (щодо застосування положення пп.1 пп.139.3.3 ПКУ). Зокрема, консультація визначає, що для визначення ліміту, перевищення розміру резерву над яким збільшує фінансовий результат до оподаткування, має використовуватись сукупна балансова вартість активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву відповідно до положень міжнародних стандартів фінансової звітності, незалежно від факту формування резерву за такими активами.
   2) стосовно визнання банками заборгованості безнадійною (щодо застосування положень пп.14.1.11 ПКУ). Зокрема, консультація визначає, що безнадійною заборгованістю для цілей оподаткування визнається списана заборгованість за фінансовим активом, що включає як заборгованість за основним боргом, так і заборгованість за нарахованими доходами.
   3) стосовно списання банком кредиту, виданого банком боржнику, як фінансового активу банку (щодо застосування положень пп. «д» пп. 164.2.17 ПКУ). Зокрема, консультація визначає, що списання банком у бухгалтерському обліку кредиту, виданого банком боржнику, як фінансового активу банку, не є прощенням боргу, та сума такої списаної банком заборгованості не включається до оподатковуваного доходу боржника для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
   Що це дає?
   Роз’яснення цих питань допоможе підвищити якість кредитного банківського портфелю завдяки зменшенню податкових перешкод при роботі банків з проблемними кредитами, що існують у зв'язку з неоднозначним застосуванням податкового законодавства.
   Податкові роз’яснення мають дати відповіді стосовно того, як банкам вирішувати питання з проблемними кредитами, які не обслуговуються, одночасно поліпшуючи свій кредитний портфель та уникаючи можливого додаткового оподаткування.
   «З минулого року закон удосконалив процедуру видачі узагальнюючих податкових консультацій та розширив повноваження Міністерства фінансів у цій сфері. Ми впевнені, що це один з найдієвіших механізмів попередження податкових спорів. Протягом року була розроблена внутрішня процедура, зібрані та пріоритизовані питання, що потребують надання роз’яснень, сформовано Експертну Раду для надання пропозицій та рекомендацій щодо необхідності надання узагальнюючих податкових консультацій та підготовки проектів таких консультацій. Сьогодні видано перші консультації. Я докладу максимальних зусиль для того, щоб у подальшому процес надання узагальнюючих податкових консультацій рухався швидко та якомога більше спірних питань було вирішено», — зазначив Міністр фінансів Олександр Данилюк.
   Незалежна асоціація банків України, члени якої долучилися до роботи Експертної ради, вітає видачу перших узагальнюючих податкових консультацій та прагне й надалі працювати над розробкою потрібних фінансових інструментів.
   «Щиро дякуємо від усього банківського співтовариства за затвердження перших трьох узагальнюючих податкових консультацій. Цього результату Незалежна асоціація банків України домагалася протягом майже двох років», - заявив голова Ради Асоціації Роман Шпек. «Також чекаємо на вирішення всіх важливих засадничих питань і переконані, що прямий діалог влади та бізнесу є тим мечем, який зможе розрубати «гордіїв вузол» накопичених проблем у фінансовому секторі країни»,- додав Шпек.
   Що далі?
   Враховуючи велику кількість проблемних питань, що потребують роз’яснень, Мінфін, дотримуючись вимог Податкового кодексу та Порядку надання узагальнюючих податкових консультацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.09. 2017 р.№ 811, докладатиме максимальних зусиль для ефективного та швидкого процесу випуску узагальнюючих податкових консультацій.
   Для підготовки та видачі узагальнюючих податкових консультацій сформовано Експертну Раду у складі представників Міністерства фінансів, Державної фіскальної служби, Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, офісу бізнес-омбудсмена, бізнес-асоціацій, аудиторських компаній.
   Експертна Рада є постійно діючим консультативно-дорадчим органом при Міністерстві фінансів України, утворена з метою надання пропозицій та рекомендацій щодо необхідності надання узагальнюючих податкових консультацій та підготовки проектів таких консультацій.
Запитання тижня
 
   В якому розмірі встановлюються доплати за роботу в нічний час?                 
   Законодавчі норми щодо встановлення цих доплат визначені КЗпП:
   — нічним вважається час з 10-ї години вечора до 6-ї години ранку (ст. 54 КЗпП);
   — відповідно до статті 108 КЗпП робота в нічний час (ст. 54 КЗпП) оплачується в підвищеному розмірі, що встановлюється генеральною, галузевою (регіональною) угодою та колективним договором, але не нижче 20 % тарифної ставки (окладу) за кожну годину роботи в нічний час.
   Договірні норми зі встановлення доплат за роботу в нічний час можуть визначатися генеральною та галузевою (регіональними) угодами та затверджуються колдоговором.
 

   Чи потрібно вносити «чорнобильську» відпустку до загального графіка відпусток?
 
   Додаткова відпустка працівникам, віднесеним до категорій 1 і 2, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (так звана «чорнобильська» відпустка), надається щороку на 14 робочих (16 календарних) днів згідно з п. 22 ст. 20 і п.1 ст. 21 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 р. № 796-XII. Підставою для її надання є заява працівника, до якої він має додати копією відповідного посвідчення.
   До особливостей надання «чорнобильської» відпустки можна віднести те, що така відпустка:
   – не пов’язана з робочим процессом і надається незалежно від часу роботи на підприємстві у зручний для працівника час;
   – має бути використана протягом поточного календарного року, перенесення її на наступний рік не допускається;
   – не підлягає продовженню на святкові та неробочі дні;
   – надається за рахунок коштів державного бюджету на підставі програм, пов’язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
   – не підлягає грошовій компенсації в разі її невикористання, в т. ч. під час звільнення.
   Оскільки витрати на оплату «чорнобильських» відпусток відшкодовуються органом соціального захисту населення, підприємство щороку має подавати такому органу графік відпусток працівників – чорнобильців та розрахунок витрат на виплату відпускних. Це вказує на те, що на підприємстві розробляється окремий графік для використання саме «чорнобильських» відпусток. А включати чи ні ці відпустки до загального графіка відпусток, кожне підприємство вирішує самостійно, зважаючи на те, що законодавством не встановлені ані форми такого графіка, ані порядку його складання.
Порада тижня
   Керуйтеся чинним роз’ясненням Державної служби статистики України для заповнення звіту про умови праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці

   Звіт про умови праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці за ф.№ 1-ПВ (умови праці) подається до територіального органу державної статистики один раз на два роки до 28 лютого поточного року. Подавати його мають юридичні особи, відокремлені підрозділи юридичних осіб. Його форма затверджена наказом Державної служби статистики України «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-ПВ (умови праці) (один раз на два роки) «Звіт про умови праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці» від 26.06.2017 р. № 150.
   Під час заповнення слід керуватися роз’ясненням щодо форми державного статистичного спостереження № 1-ПВ (умови праці) (один раз на два роки) «Звіт про умови праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці» від 30.06. 2017 р. № 17.4-12/4 діючим на сьогодні.

   Щодо права на відпустку за роботу зі шкідливими умовами праці після спливу строку проведення атестації

   Щорічна додаткова відпустка за роботу зі шкідливими умовами праці надається працівникам, які зайняті на роботах, пов’язаних із негативним впливом на здоров’я шкідливих виробничих факторів, за Списком виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічну додаткову відпустку, затвердженим у Додатку 1 до постанови КМУ від 17.11.1997 р. № 1290.
   Конкретну тривалість відпустки працівника встановлюють колективним або трудовим договором залежно від результатів атестації робочого місця за умовами праці та часу зайнятості працівника в таких умовах.
   Згідно з п.4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою КМУ від 01.08.1992 р. № 442, атестацію робочих місць проводять у строки, передбачені колективним договором, але не рідше ніж один раз на 5 років.
   Таким чином, після закінчення  строку дії  атестації працівник вже не має права на таку відпустку. Але вважаємо, що в разі коли підприємство все ж таки надасть працівнику зазначену щорічну додаткову відпустку без проведення атестації, то оплату за неї воно повинно проводити за рахунок власного прибутку.  
 
«РЕЦЕПТ» ТИЖНЯ
   

Зразок наказу про надання путівки працівнику підприємства

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНТИНЕНТ»

 

НАКАЗ

 

05.02.2018 р.                                 м. Харків                                            № 45-К

 

Про надання путівки Костенку С. С.

 

   Відповідно до статті 145 КЗпП, на підставі пункту 7 розділу «Соціальне забезпечення працівників» колективного договору

 

НАКАЗУЮ:

  1. Поліщуку Г. М., менеджеру відділу кадрово-договірної роботи, укласти із санаторієм «Куяльник», м. Одеса, договір про придбання путівки для Костенка С. С., завідувача господарством.

  2.  Павленко О. М., головному бухгалтеру, оплатити вартість путівки відповідно до договору.

  3. Видати путівку Костенку С. С. до санаторію «Куяльник», м. Одеса, з
19 березня 2018 р. на 14 календарних днів з повною оплатою за рахунок коштів підприємства

 

Підстави:        1. Колективний договір ТОВ «Континент».

2. Заява Костенка С. С. від 01.02.2018 р.

 

Директор                            Козаченко                                         О. І. Козаченко

 

З наказом ознайомлені:

Костенко С. С.          Костенко      (06.02.2018)

Павленко О. М.         Павленко       (06.02.2018)

Поліщук Г. М.            Поліщук         (06.02.2018)











 







Всі права захищенні © 2014

Ви отримали цей лист, оскільки підписалися на щотижневу електронну газету «Зарплата&Кадри».