Ведення особової справи працівника
1 Вересень, 2017 - 11:30 — alles_gut
Запитання:
Чи можна продовжувати вести стару особову справу працівника, якщо
він працевлаштований на те ж саме
підприємство повторно? Чи потрібно присвоювати йому новий табельний номер?
Відповідь:
Облік кадрів ведеться на всіх підприємствах незалежно від форми
власності, які мають право самостійно
приймати/звільняти працівників. Організація обліку кадрів зазвичай покладається безпосередньо на відділ кадрів. Насамперед для
оформлення особової справи працівника слід
чітко визначитись, з яких документів вона
має складатися. Отже, особовою справою слід
вважати сукупність певних документів, які
містять найповніші відомості про працівника.
І хоча на всіх підприємствах вона оформлюється одразу після прийняття особи на роботу, і чинним законодавством передбачено
терміни зберігання документів, що входять
до неї, порядок ведення особових справ для
підприємств недержавної форми власності
не встановлено. Однак якщо йтиметься про
оформлення особової справи державного
службовця, у цій ситуації варто звернутися
до норм Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства
України з питань державної служби від
22.03.2016 р. № 64.
Отже, особова справа містить особову картку працівника ф. № П-2; заяви працівника про прийняття на
роботу, переведення, звільнення тощо; копії та витяги з наказів про прийняття,
переміщення, звільнення, оголошення подяк; копії особистих документів; рекомендації та/або характеристики
тощо.
Тобто вона може містити певну кількість
документів, які визначає власне саме підприємство. Якщо вони все ж таки ведуться на підприємстві, заводяться особові справи на
всіх працівників, у т. ч. сумісників.
Оскільки до особової справи входять усі
вищевказані документи, за логікою речей,
для її продовження вони будуть там зберігатися. Однак постає додаткове запитання: чи
залишатимуться актуальними відомості про
працівника, що містяться в цих документах?
Якщо інформація у наявних копіях документів може залишатися тією ж, то питання
щодо продовження старої особової картки
ф. № П-2 не повинно виникати, адже всі її
розділи заповнені попередньою інформацією. Тому особову картку ф. № П-2 потрібно
оформляти нову.
Окрім цього, зауважимо, що під час
оформлення особової справи на копіях документів проставляється підпис працівника, тобто необхідно зробити нові копії
з оригіналів, а працівник має підтвердити
їх достовірність своїм підписом.
Не менш важливим є той нюанс, що особові справи звільнених працівників зазвичай
передаються до архіву підприємства, а отже,
вилучення їх або певних документів для
оформлення нової або продовження старої
особової справи є неможливим.
Щодо використання табельного номера
зазначимо, що оскільки його присвоєння
не визначено жодним нормативно-правовим актом, порядок присвоєння та зміни
табельного номера підприємство встановлює самостійно. Такий механізм може бути
прописаний окремим пунктом, наприклад,
у Положенні про табельний облік. Правила
його присвоєння досить прості. Необхідно
завести журнал реєстрації табельних номерів
працівників, яких прийнято на підприємство
згідно зі штатним розписом. На підставі дати
прийняття на роботу в хронологічному порядку кожному працівникові присвоюється
табельний номер, який складається з арабських цифр і який не змінюється протягом
усього періоду його роботи. На практиці,
після звільнення працівника табельний
номер іншій особі не присвоюється, проте,
як зазначалося вище, підприємство вправі
вирішувати це питання самостійно.
|